Sökning: onr:"swepub:oai:gup.ub.gu.se/262989" >
Audiences’ acts of ...
Audiences’ acts of authentication in the age of fake news: A conceptual framework
-
Tandoc Jr, Edson (författare)
-
Ling, Rich (författare)
-
- Westlund, Oscar, 1979 (författare)
- Gothenburg University,Göteborgs universitet,Institutionen för journalistik, medier och kommunikation (JMG),Department of Journalism, Media and Communication (JMG)
-
visa fler...
-
Duffy, Andrew (författare)
-
Chin Goh Pei, Debbie (författare)
-
Zhang, Wei Lim (författare)
-
visa färre...
-
(creator_code:org_t)
- 2017-09-21
- 2018
- Engelska.
-
Ingår i: New Media and Society. - : SAGE Publications. - 1461-4448 .- 1461-7315. ; 20:8, s. 2745-2763
- Relaterad länk:
-
https://gup.ub.gu.se...
-
visa fler...
-
https://doi.org/10.1...
-
visa färre...
Abstract
Ämnesord
Stäng
- Through an analysis of relevant literature and open-ended survey responses from 2501 Singaporeans, this article proposes a conceptual framework to understand how individuals authenticate the information they encounter on social media. In broad strokes, we find that individuals rely on both their own judgment of the source and the message, and when this does not adequately provide a definitive answer, they turn to external resources to authenticate news items.
Ämnesord
- SAMHÄLLSVETENSKAP -- Medie- och kommunikationsvetenskap -- Medievetenskap (hsv//swe)
- SOCIAL SCIENCES -- Media and Communications -- Media Studies (hsv//eng)
- SAMHÄLLSVETENSKAP -- Medie- och kommunikationsvetenskap -- Systemvetenskap, informationssystem och informatik med samhällsvetenskaplig inriktning (hsv//swe)
- SOCIAL SCIENCES -- Media and Communications -- Information Systems, Social aspects (hsv//eng)
- SAMHÄLLSVETENSKAP -- Medie- och kommunikationsvetenskap -- Kommunikationsvetenskap (hsv//swe)
- SOCIAL SCIENCES -- Media and Communications -- Communication Studies (hsv//eng)
- SAMHÄLLSVETENSKAP -- Medie- och kommunikationsvetenskap -- Mänsklig interaktion med IKT (hsv//swe)
- SOCIAL SCIENCES -- Media and Communications -- Human Aspects of ICT (hsv//eng)
Nyckelord
- Authentication
- credibility
- fake news
- news
- social media
- truth
- verification
Publikations- och innehållstyp
- ref (ämneskategori)
- art (ämneskategori)
Hitta via bibliotek
Till lärosätets databas