Sökning: onr:"swepub:oai:gup.ub.gu.se/307984" >
Red, yellow, or gre...
Red, yellow, or green? Do consumers’ choices of food products depend on the label design?
-
- Carlsson, Fredrik, 1968 (författare)
- Gothenburg University,Göteborgs universitet,Institutionen för nationalekonomi med statistik,CARe - Centrum för antibiotikaresistensforskning,CeCAR - Centrum för studier av kollektivt handlande,Department of Economics,Centre for antibiotic resistance research, CARe,CECAR - Centre for Collective Action Research
-
- Kataria, Mitesh, 1978 (författare)
- Gothenburg University,Göteborgs universitet,CeCAR - Centrum för studier av kollektivt handlande,Institutionen för nationalekonomi med statistik,CECAR - Centre for Collective Action Research,Department of Economics
-
- Lampi, Elina, 1967 (författare)
- Gothenburg University,Göteborgs universitet,CeCAR - Centrum för studier av kollektivt handlande,Institutionen för nationalekonomi med statistik,CARe - Centrum för antibiotikaresistensforskning,CECAR - Centre for Collective Action Research,Department of Economics,Centre for antibiotic resistance research, CARe
-
visa fler...
-
- Nyberg, Erik (författare)
- Gothenburg University,Göteborgs universitet,Institutionen för nationalekonomi med statistik,Department of Economics
-
- Sterner, Thomas, 1952 (författare)
- Gothenburg University,Göteborgs universitet,CARe - Centrum för antibiotikaresistensforskning,Institutionen för nationalekonomi med statistik,CeCAR - Centrum för studier av kollektivt handlande,Centre for antibiotic resistance research, CARe,Department of Economics,CECAR - Centre for Collective Action Research
-
visa färre...
-
(creator_code:org_t)
- 2021-08-24
- 2022
- Engelska.
-
Ingår i: European Review of Agricultural Economics. - : Oxford University Press (OUP). - 0165-1587 .- 1464-3618. ; 49:5
- Relaterad länk:
-
https://gup.ub.gu.se...
-
visa fler...
-
https://doi.org/10.1...
-
visa färre...
Abstract
Ämnesord
Stäng
- Using a stated preference survey, we investigate to what extent consumers are willing to make costlier food consumption choices to decrease damages to health, the environment, and animal well-being. In particular, we investigate how the graphic design of the labels affects choice behaviour by comparing traffic–light and greyscale labels and plain-text description with each other. We found that the red colour in traffic lights seems to strengthen respondents’ preferences for avoiding the worst level of a collective attribute such as climate impact or antibiotics use, while the green colour strengthened preferences for the more private attribute, namely healthiness. On average, the price premiums for a green label compared with a red label is 52per cent for healthiness, 64per cent for both animal welfare and antibiotics, and 20per cent for climate impact.
Ämnesord
- SAMHÄLLSVETENSKAP -- Ekonomi och näringsliv (hsv//swe)
- SOCIAL SCIENCES -- Economics and Business (hsv//eng)
Publikations- och innehållstyp
- ref (ämneskategori)
- art (ämneskategori)
Hitta via bibliotek
Till lärosätets databas