SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:gup.ub.gu.se/321322"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:gup.ub.gu.se/321322" > Nyanlända vuxnas an...

  • Abdulla, Afrah,1975Gothenburg University,Göteborgs universitet,Institutionen för didaktik och pedagogisk profession,Department of Pedagogical, Curricular and Professional Studies (författare)

Nyanlända vuxnas andraspråksinlärning - möjligheter och hinder

  • Artikel/kapitelSvenska2022

Förlag, utgivningsår, omfång ...

  • Liber,2022

Nummerbeteckningar

  • LIBRIS-ID:oai:gup.ub.gu.se/321322
  • https://gup.ub.gu.se/publication/321322URI

Kompletterande språkuppgifter

  • Språk:svenska

Ingår i deldatabas

Klassifikation

  • Ämneskategori:ref swepub-contenttype
  • Ämneskategori:kap swepub-publicationtype

Anmärkningar

  • I detta kapitel diskuterar jag några av de faktorer som kan påverka nyanlända vuxnas uppfattningar om Sverige och svenska samhället, och därigenom inverka på deras andraspråksinlärning och attityderna till denna. Det finns både strukturella och individuella förutsättningar för detta lärande, där min tolkning är att de strukturella förutsättningarna sätter ramarna för och villkorar lärandet.

Ämnesord och genrebeteckningar

Biuppslag (personer, institutioner, konferenser, titlar ...)

  • Göteborgs universitetInstitutionen för didaktik och pedagogisk profession (creator_code:org_t)

Sammanhörande titlar

  • Ingår i:Möjligheter till lärande - Andraspråksdidaktik i ett kritiskt perspektiv: Liber9789147146956

Internetlänk

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Hitta mer i SwePub

Av författaren/redakt...
Abdulla, Afrah, ...
Om ämnet
SAMHÄLLSVETENSKAP
SAMHÄLLSVETENSKA ...
och Utbildningsveten ...
Artiklar i publikationen
Möjligheter till ...
Av lärosätet
Göteborgs universitet

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy