SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:hhs.se:1155121250006056"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:hhs.se:1155121250006056" > Organizing Marketin...

Organizing Marketing and Sales in a Networked Business World

Axelsson, Björn (författare)
Stockholm School of Economics,Handelshögskolan i Stockholm
Andersson, Per (författare)
Stockholm School of Economics,Handelshögskolan i Stockholm
 (creator_code:org_t)
2018-05-15
2018
Engelska.
Ingår i: Organizing Marketing and Sales: Mastering Contemporary B2B Challenges. - : Emerald Publishing Limited. - 9781787549685 - 9781787549692 ; , s. 269-284
  • Bokkapitel (övrigt vetenskapligt/konstnärligt)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • The chapter addresses how the market system surrounding the supplier–customer interchange contributes to setting the scene for operating exchange processes. Five general network themes and challenges for sales and marketing have been identified and explored. Against these, the chapter puts organizational issues in focus. Two aspects are in focus of this concluding discussion: first, organizational variety and ongoing processes of organizational adaptation, and second, coordination and communication.

Ämnesord

SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Ekonomi och näringsliv -- Företagsekonomi (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Economics and Business -- Business Administration (hsv//eng)

Publikations- och innehållstyp

kap (ämneskategori)
vet (ämneskategori)

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Hitta mer i SwePub

Av författaren/redakt...
Axelsson, Björn
Andersson, Per
Om ämnet
SAMHÄLLSVETENSKAP
SAMHÄLLSVETENSKA ...
och Ekonomi och näri ...
och Företagsekonomi
Artiklar i publikationen
Organizing Marke ...
Av lärosätet
Handelshögskolan i Stockholm

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy