Sökning: onr:"swepub:oai:lup.lub.lu.se:522444a6-dca3-46cc-bc41-9195f74369f3" >
Övning i elrullstol...
Övning i elrullstol - en metod för lärande
-
- Nilsson, Lisbeth (författare)
- Lund University,Lunds universitet,Hållbar vardag och hälsa i ett livsperspektiv,Forskargrupper vid Lunds universitet,Sustainable occupations and health in a life course perspective,Lund University Research Groups
-
Eliasson, Ann-Christin (redaktör/utgivare)
-
Lidström, Helene (redaktör/utgivare)
-
visa fler...
-
Peny-Dahlstrand, Marie (redaktör/utgivare)
-
visa färre...
-
(creator_code:org_t)
- 1
- 2016
- 2016
- Svenska 8 s.
-
Ingår i: Arbetsterapi för barn och ungdom. - 9789144092485 ; , s. 233-240
- Relaterad länk:
-
https://lup.lub.lu.s...
Abstract
Ämnesord
Stäng
- Att få uppleva rörelse är en stark drivkraft för att främja lärande och öka barns delaktighet i vardagen. Eldrivna hjälpmedel används för att ge barn möjlighet till självständig förflyttning men också för att förbättra deras psykosociala utveckling. Metoden Köra för att Lära utvecklades för barn och vuxna med stora kognitiva svårigheter och den är baserad på aktivitet och samspel under övning i elrullstol med styrspak.
Ämnesord
- MEDICIN OCH HÄLSOVETENSKAP -- Hälsovetenskap -- Arbetsterapi (hsv//swe)
- MEDICAL AND HEALTH SCIENCES -- Health Sciences -- Occupational Therapy (hsv//eng)
Nyckelord
- arbetsterapi
- barn och ungdomar
- lärande
- intervention
Publikations- och innehållstyp
- kap (ämneskategori)
- ref (ämneskategori)
Hitta via bibliotek
Till lärosätets databas