SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:lup.lub.lu.se:9f712607-ddc9-46da-8b37-0e801b7b3ee2"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:lup.lub.lu.se:9f712607-ddc9-46da-8b37-0e801b7b3ee2" > Biomass Utilisation...

LIBRIS Formathandbok  (Information om MARC21)
FältnamnIndikatorerMetadata
00003159naa a2200349 4500
001oai:lup.lub.lu.se:9f712607-ddc9-46da-8b37-0e801b7b3ee2
003SwePub
008160404s1996 | |||||||||||000 ||eng|
024a https://lup.lub.lu.se/record/6042552 URI
024a https://doi.org/10.1016/0960-1481(96)88457-62 DOI
040 a (SwePub)lu
041 a engb eng
042 9 SwePub
072 7a art2 swepub-publicationtype
072 7a ref2 swepub-contenttype
100a Gustavsson, Leifu Lund University,Lunds universitet,Miljö- och energisystem,Institutionen för teknik och samhälle,Institutioner vid LTH,Lunds Tekniska Högskola,Environmental and Energy Systems Studies,Department of Technology and Society,Departments at LTH,Faculty of Engineering, LTH4 aut0 (Swepub:lu)milj-lgu
2451 0a Biomass Utilisation and Transportation Demands
264 1b Elsevier BV,c 1996
520 a The need for biomass transportation depends on the balance between locally produced biomass and the local demand for fuel. In Sweden, more than 80% of the biomass assumed to be required to replace fossil fuels for the production of electricity and heat can be produced locally within each county, if biomass is extensively utilised. The average transportation distance of the remaining 20% will be between 100 and 200 km, which increases the cost of this biomass by 15–20%. Considering a yearly biomass potential of 430 PJ, based on estimated biomass production conditions around 2015, 190 PJ/yr excess biomass will remain after fossil fuels for electricity and heat production have been replaced. This biomass can be converted to methanol to replace petrol and diesel, or can be used in new electricity production plants. The production of biomass-based methanol will not lead to a high demand for transportation, as the methanol produced from local biomass and can mainly be used locally. Biomass used for electricity production will increase the need for transportation if electricity is cogenerated in district heating systems, as such systems are usually located in densely populated areas with a deficit of biomass.
650 7a TEKNIK OCH TEKNOLOGIERx Naturresursteknikx Energisystem0 (SwePub)207022 hsv//swe
650 7a ENGINEERING AND TECHNOLOGYx Environmental Engineeringx Energy Systems0 (SwePub)207022 hsv//eng
653 a Biomass
653 a transportation
653 a heat
653 a fossil fuels
653 a electricity
700a Börjesson, Pålu Lund University,Lunds universitet,Miljö- och energisystem,Institutionen för teknik och samhälle,Institutioner vid LTH,Lunds Tekniska Högskola,Environmental and Energy Systems Studies,Department of Technology and Society,Departments at LTH,Faculty of Engineering, LTH4 aut0 (Swepub:lu)milj-pbo
710a Miljö- och energisystemb Institutionen för teknik och samhälle4 org
773t Renewable Energyd : Elsevier BVg 9:1-4, s. 1037-1040q 9:1-4<1037-1040x 0960-1481
856u http://dx.doi.org/10.1016/0960-1481(96)88457-6y FULLTEXT
8564 8u https://lup.lub.lu.se/record/604255
8564 8u https://doi.org/10.1016/0960-1481(96)88457-6

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Hitta mer i SwePub

Av författaren/redakt...
Gustavsson, Leif
Börjesson, Pål
Om ämnet
TEKNIK OCH TEKNOLOGIER
TEKNIK OCH TEKNO ...
och Naturresurstekni ...
och Energisystem
Artiklar i publikationen
Renewable Energy
Av lärosätet
Lunds universitet

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy