Sökning: onr:"swepub:oai:lup.lub.lu.se:a6213f41-1883-4b7b-a44a-6006bd6425a3" >
Gender Dynamics in ...
Gender Dynamics in Public Diplomacy and Nation Branding
-
- Kaneva, Nadia (redaktör/utgivare)
- University of Denver
-
- Cassinger, Cecilia (redaktör/utgivare)
- Lund University,Lunds universitet,Institutionen för strategisk kommunikation,Samhällsvetenskapliga institutioner och centrumbildningar,Samhällsvetenskapliga fakulteten,Department of Strategic Communication,Departments of Administrative, Economic and Social Sciences,Faculty of Social Sciences
-
(creator_code:org_t)
- 2022
- Engelska.
-
Ingår i: Place Branding and Public Diplomacy. - 1751-8040. ; 18:4
- Relaterad länk:
-
https://lup.lub.lu.s...
Abstract
Ämnesord
Stäng
- Inspired by feminist thought, this special issue aims to disturb conventional ways of thinking about public diplomacy and nation branding as “soft power” tools of the state. A feminist rethinking of the soft/hard power metaphor reveals its implicit masculinist logic and invites a critical exploration of the gendering of geopolitical contestations. This issue takes one step in addressing this gap and aims to inspire further inquiry into the gender dynamics of geopolitical influence.
Ämnesord
- SAMHÄLLSVETENSKAP -- Annan samhällsvetenskap -- Tvärvetenskapliga studier inom samhällsvetenskap (hsv//swe)
- SOCIAL SCIENCES -- Other Social Sciences -- Social Sciences Interdisciplinary (hsv//eng)
- SAMHÄLLSVETENSKAP -- Annan samhällsvetenskap -- Genusstudier (hsv//swe)
- SOCIAL SCIENCES -- Other Social Sciences -- Gender Studies (hsv//eng)
- SAMHÄLLSVETENSKAP -- Medie- och kommunikationsvetenskap -- Biblioteks- och informationsvetenskap (hsv//swe)
- SOCIAL SCIENCES -- Media and Communications -- Information Studies (hsv//eng)
Nyckelord
- gender
- public diplomacy
- nation branding
- feminism
Publikations- och innehållstyp
- ovr (ämneskategori)
- ref (ämneskategori)
Hitta via bibliotek
Till lärosätets databas