Sökning: onr:"swepub:oai:lup.lub.lu.se:ac8ff22b-c822-4ead-9b1e-87e8cd1c9abe" >
Det neutrala landet...
Det neutrala landet ingenstans. Bilder av andra världskriget och den svenska utopin
-
- Liljefors, Max (författare)
- Lund University,Lunds universitet,Avdelningen för konsthistoria och visuella studier,Institutionen för kulturvetenskaper,Institutioner,Humanistiska och teologiska fakulteterna,Division of Art History and Visual Studies,Department of Arts and Cultural Sciences,Departments,Joint Faculties of Humanities and Theology
-
- Zander, Ulf (författare)
- Lund University,Lunds universitet,Historia,Historiska institutionen,Institutioner,Humanistiska och teologiska fakulteterna,History,Department of History,Departments,Joint Faculties of Humanities and Theology
-
(creator_code:org_t)
- 2003
- 2003
- Svenska.
-
Ingår i: Scandia. - 0036-5483. ; 69:2, s. 209-242
- Relaterad länk:
-
https://lup.lub.lu.s...
Abstract
Ämnesord
Stäng
- This essay examines how the image of Sweden was visualized in Swedish visual culture from 1945 and onwards, in relation to the experience of World War II. It looks on a broad range of visual expressions, ranging from movies to picture magazines, school books, stamps, postcards, coins and medallions, etc. The essay argues that Sweden's national self-image was carefully constructed through visual culture in order to confirm the notions of Swedish neutrality, humanitarianism, and moral superiority.
Ämnesord
- HUMANIORA -- Konst -- Konstvetenskap (hsv//swe)
- HUMANITIES -- Arts -- Art History (hsv//eng)
Nyckelord
- Sweden
- neutrality
- visual culture
- World War II
Publikations- och innehållstyp
- art (ämneskategori)
- ref (ämneskategori)
Hitta via bibliotek
-
Scandia
(Sök värdpublikationen i LIBRIS)
Till lärosätets databas