SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:lup.lub.lu.se:bf0b76df-b383-474b-9cce-6fe3f33d9b93"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:lup.lub.lu.se:bf0b76df-b383-474b-9cce-6fe3f33d9b93" > Challenges in Marke...

Challenges in Market-Driven Requirements Engineering - an Industrial Interview Study

Karlsson, Lena (författare)
Lund University,Lunds universitet,Institutioner vid LTH,Lunds Tekniska Högskola,Departments at LTH,Faculty of Engineering, LTH
Dahlstedt, Åsa G. (författare)
Natt och Dag, Johan (författare)
Lund University,Lunds universitet,Institutioner vid LTH,Lunds Tekniska Högskola,Departments at LTH,Faculty of Engineering, LTH
visa fler...
Regnell, Björn (författare)
Lund University,Lunds universitet,Institutionen för datavetenskap,Institutioner vid LTH,Lunds Tekniska Högskola,Department of Computer Science,Departments at LTH,Faculty of Engineering, LTH
Persson, Anne (författare)
visa färre...
 (creator_code:org_t)
2002
2002
Engelska.
Ingår i: Proceeding of the Eighth International Workshop on Requirements Engineering: Foundation for Software Quality. ; , s. 37-49
  • Konferensbidrag (refereegranskat)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • Requirements engineering for commercial off-the-shelf software packages entails special challenges. This paper presents preliminary results from an empirical study investigating these challenges through a qualitative approach using semi-structured interviews. The survey is exploratory with the objective of eliciting relevant topics for further research. Seven employees at five software companies with a market-driven development focus were interviewed. The areas of interest include process-related issues on release planning, requirements quality and decision support, as well as artefact-related issues regarding requirements as discrete entities and their representation. The paper also contains a characterization of each company, regarding aspects such as products, processes and customers. A number of challenging issues were elicited, including communication gaps between marketing and development, the problem of balancing the influence between marketing and development on requirements decisions, as well as the limited value of monolithic requirements specifications and the problem of requirements overloading.

Ämnesord

NATURVETENSKAP  -- Data- och informationsvetenskap -- Datavetenskap (hsv//swe)
NATURAL SCIENCES  -- Computer and Information Sciences -- Computer Sciences (hsv//eng)

Publikations- och innehållstyp

kon (ämneskategori)
ref (ämneskategori)

Till lärosätets databas

Hitta mer i SwePub

Av författaren/redakt...
Karlsson, Lena
Dahlstedt, Åsa G ...
Natt och Dag, Jo ...
Regnell, Björn
Persson, Anne
Om ämnet
NATURVETENSKAP
NATURVETENSKAP
och Data och informa ...
och Datavetenskap
Artiklar i publikationen
Av lärosätet
Lunds universitet

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy