SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:lup.lub.lu.se:dd4419c8-9c28-4276-8fb2-8491c6fbb185"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:lup.lub.lu.se:dd4419c8-9c28-4276-8fb2-8491c6fbb185" > Implicit sequence l...

Implicit sequence learning is preserved in dyslexic children

Inácio, Filomena (författare)
University of Algarve, Portugal
Faísca, Luís (författare)
University of Algarve, Portugal
Forkstam, Christian (författare)
University of Algarve, Portugal
visa fler...
Araújo, Susana (författare)
University of Lisbon
Bramão, Inês (författare)
Lund University,Lunds universitet,Institutionen för psykologi,Samhällsvetenskapliga institutioner och centrumbildningar,Samhällsvetenskapliga fakulteten,Department of Psychology,Departments of Administrative, Economic and Social Sciences,Faculty of Social Sciences,University of Algarve, Portugal
Reis, Alexandra (författare)
University of Algarve, Portugal
Petersson, Karl Magnus (författare)
Max Planck Institute for Psycholinguistics
visa färre...
 (creator_code:org_t)
2018-04-03
2018
Engelska.
Ingår i: Annals of Dyslexia. - : Springer Science and Business Media LLC. - 0736-9387 .- 1934-7243. ; 68:1, s. 1-14
  • Tidskriftsartikel (refereegranskat)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • This study investigates the implicit sequence learning abilities of dyslexic children using an artificial grammar learning task with an extended exposure period. Twenty children with developmental dyslexia participated in the study and were matched with two control groups—one matched for age and other for reading skills. During 3 days, all participants performed an acquisition task, where they were exposed to colored geometrical forms sequences with an underlying grammatical structure. On the last day, after the acquisition task, participants were tested in a grammaticality classification task. Implicit sequence learning was present in dyslexic children, as well as in both control groups, and no differences between groups were observed. These results suggest that implicit learning deficits per se cannot explain the characteristic reading difficulties of the dyslexics.

Ämnesord

MEDICIN OCH HÄLSOVETENSKAP  -- Klinisk medicin -- Neurologi (hsv//swe)
MEDICAL AND HEALTH SCIENCES  -- Clinical Medicine -- Neurology (hsv//eng)
SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Utbildningsvetenskap -- Lärande (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Educational Sciences -- Learning (hsv//eng)

Nyckelord

Artificial grammar learning
Children
Dyslexia
Implicit learning
Reading acquisition

Publikations- och innehållstyp

art (ämneskategori)
ref (ämneskategori)

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy